Αγαπητοί γονείς,
με βάση τη μέχρι τώρα εκπαιδευτική μου εμπειρία και γνώση, πιστεύω πως ένας γονιός, έχει κάθε δικαίωμα να νιώθει καλά για τη μορφωτική εξέλιξη του παιδιού του, αν συγκεντρώνει θετικό ισοζύγιο στα παρακάτω ερωτήματα:
1. Φροντίζω να εξοικονομώ όσο γίνεται περισσότερο χρόνο απ' την καθημερινότητά μου και να τον αφιερώνω στο παιδί μου, για μια όσο το δυνατόν σταθερή, παιγνιώδη συνύπαρξη μαζί του ;
2. Ρωτώ το παιδί μου για τα δρώμενα στο σχολείο και επενδύω ικανό χρόνο για να το ακούω, ενθαρρύνοντάς το ακόμα και για τα παραμικρά βήματα προόδου που κάνει;
3. Σέβομαι την αξιοπρέπειά του; Όταν του μιλάω, το αντιμετωπίζω θεωρώντας το «σοφό σαν το Σολομώντα και δυνατό σαν τον Ηρακλή»;
4. Αποφεύγω να βάζω ταμπέλες σε κάποιες συμπεριφορές του π.χ. είσαι τεμπέλης, απρόσεκτος, αδιόρθωτος, ίδιος ο τάδε είσαι..., καθώς επίσης και να συγκρίνω τα παιδιά μου μεταξύ τους;
5. Το προφυλάγω απ' την κατάχρηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας Επικοινωνίας (ηλεκτρονικού υπολογιστή, τάμπλετ, κινητού τηλεφώνου, τηλεόρασης...), ελέγχοντας το χρόνο και τα περιβάλλοντα επικοινωνίας του;
6. Με βλέπει το παιδί μου πού και πού να διαβάζω κανένα βιβλίο;
7. Συμμετέχω ενεργά στις διάφορες εκδηλώσεις που διοργανώνει το σχολείο, προστατεύω το κύρος του και αποφεύγω αρνητικές κριτικές κατά των εκπαιδευτικών του ;
8. Προσφέρω στο παιδί μου τη δυνατότητα να ασκήσει κάποια αθλητική, καλλιτεχνική, δημιουργική, εξωσχολική δραστηριότητα;
9. Συμβάλλω θετικά με στάσεις και συμπεριφορές στην επίτευξη οικογενειακής θαλπωρής κι εκπέμπω αισιόδοξα μηνύματα για τη ζωή και το αύριο;
10. Και εν κατακλείδι, το παιδί δεν κάνει αυτά που του λέμε να κάνει. Το παιδί κάνει αυτά που βλέπει εμείς να κάνουμε. Δε σέβεται τα λόγια, αλλά τις πράξεις. Έτσι, αν εμείς στην καθημερινότητά μας δε βρίσκουμε χρόνο για το παιδί, αν κάνουμε χρήση ρυπαρού λεξιλογίου στην επικοινωνία μας, αν δε σεβόμαστε κοινωνικές αρχές και κανόνες, αν ο ένας γονιός απαξιώνει, ακυρώνει τον άλλον μπροστά στα έκπληκτα μάτια του παιδιού, τότε αν μη τι άλλο είναι κρίμα και άδικο να ενοχοποιούμε το παιδί για τις δικές μας αδυναμίες, για τα δικά μας ελλείμματα...
Καλή επιτυχία στο μακρόχρονο, επίπονο, μα και βαρύτιμο έργο του Γονιού!
Κυρούδης Νέστωρ
Δ/ντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου
Τελευταία Ενημέρωση (Τρίτη, 03 Φεβρουάριος 2015 17:23)