ΤΟ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ
ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ (BULLΥING)
Αγαπητοί γονείς,
η 6η Μαρτίου έχει οριστεί απ' το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο. Στα πλαίσια της σχολικής μας ζωής, όπως και πέρσι θα γίνουν κάποιες δράσεις.
Όμως, επειδή ανάμεσα στο σχολείο και στο σπίτι δεν υπάρχουν στεγανά και αναπόφευκτα το ένα επηρεάζει το άλλο, πιστεύουμε στη συμπόρευση γονέων και εκπαιδευτικών για την καλύτερη αντιμετώπιση τέτοιων κοινωνικών φαινομένων.
Στα μαθήματα της Σχολής Γονέων που λαμβάνουν χώρα στο Σχολείο μας την περασμένη Παρασκευή, ο σχολικός εκφοβισμός αποτέλεσε το κύριο θέμα προβληματισμού και συζήτησης.
Με αφορμή την 6η Μαρτίου, μια φιλική συζήτηση με το παιδί σας σχετικά με τυχόν επεισόδια βίας στη σχολική του ζωή και μια εμπνευσμένη δική σας θέση και στάση κατά της βίας και υπέρ του σεβασμού της προσωπικότητας του κάθε συμμαθητή στο σχολείο, θα ήταν μια σημαντική συμβολή κατά της βίας.
ΕΚΦΟΒΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η εκφοβιστική συμπεριφορά (Βullying) μεταξύ των μαθητών στο σχολείο είναι ένα διεθνές φαινόμενο και επηρεάζει αρνητικά τη σχολική ζωή. Αναιρεί το δικαίωμα πολλών παιδιών να μάθουν και πολλών εκπαιδευτικών να διδάξουν σ' ένα ασφαλές περιβάλλον. Εκδηλώνεται τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια.
Το ποσοστό ποικίλει από 5-37% ανάλογα με πολλές παραμέτρους. Σημαντική διαπίστωση είναι ότι αφορά πολύ περισσότερους μαθητές, από ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί νομίζουν. Εμφανίζεται σε όλες τις σχολικές ηλικίες, κυρίως σ' αυτές μεταξύ 11-15 χρονών.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ Η ΕΚΦΟΒΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
1. Είναι επιθετική συμπεριφορά που εμφανίζεται μεταξύ των μαθητών ενός σχολείου.
2. Εκδηλώνεται ατομικά ή ομαδικά.
3. Είναι σκόπιμη, υπάρχει πρόθεση.
4. Προκαλεί βλάβη.
5. Ο δράστης επιδεικνύει τη δύναμή του. Ο δυνατός εξασκεί τη δύναμή του στον αδύνατο, καταπατώντας τα δικαιώματά του.
6.Είναι μια σχέση ανισότητας. Ο δράστης υπερέχει πάντοτε ως προς τη δύναμη του παιδιού-στόχου.
ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΦΟΒΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
α. Φυσική: χτυπήματα, σπρωξίματα, κλοτσιές, , εμπλοκή του δράστη στο φυσικό προσωπικό χώρο του παιδιού στόχου.
β. Λεκτική: εκφορά λέξεων και εκφράσεων κατά τρόπο μοχθηρό ή κακεντρεχή π.χ: πειράγματα, κοροϊδίες, βρισιές, ενοχλητικά τηλεφωνήματα.
γ. Οπτική: επιστολές με προσβλητικό για το παιδί-στόχο περιεχόμενο graffiti, e-mails, sms.
δ. Αποκλεισμός: απ' την ομάδα ή το παιχνίδι των συνομηλίκων.
ε. Σεξουαλική: άσεμνες χειρονομίες, αισχρά ανέκδοτα, πονηρά αγγίγματα, ερωτήσεις με σεξουαλικό περιεχόμενο.
στ. Φυλετική: κοινωνικός αποκλεισμός.
ΡΟΛΟΙ ΣΕ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
α. Παιδιά δράστες
β. Παιδιά στόχοι
γ. Παιδιά που ακολουθούν ή ενισχύουν τους δράστες
δ. Παιδιά που υποστηρίζουν το παιδί-στόχο
ε. Παιδιά που παρακολουθούν
Αγαπητοί γονείς,
βιάζω, σημαίνει εξαναγκάζω κάποιον να πράξει κάτι παρά τη θέλησή του. Η βία είναι πολυπρόσωπη, υπάρχει παντού και είναι σύμφυτη με τη ζωή και τον κόσμο. Υπάρχει στη φύση, στο σπίτι, στο σχολείο, στην αυλή. Μπορεί να είναι άμεση ή έμμεση. Το θέμα όμως είναι, εμείς, οι γονείς και οι δάσκαλοι, έχοντας επίγνωση των επώδυνων αποτελεσμάτων της, λειτουργούμε ως ανάχωμα στην επέκτασή της, ή την ανεχόμαστε, την υποθάλπουμε και ενίοτε λειτουργούμε ως φυτώριο της παιδικής επιθετικότητας.
Διδυμότειχο , 5 Μαρτίου 2013
Ο Δ/ντής του Σχολείου
Κυρούδης Νέστωρ
Τελευταία Ενημέρωση (Παρασκευή, 29 Μάρτιος 2013 17:06)